Највисокиот суд на ЕУ ги отфрли тужбите поднесени од градовите Брисел, Мадрид и Париз против Европската комисија, обвинувајќи ја дека поставила превисоки граници за емисијата на азотни оксиди од автомобилите, што според нив ги поткопува нивните напори за намалување на загадувањето на воздухот.
Судот на правдата на Европската Унија (CJEU) на тој начин ја промени претходната пресуда во корист на споменатите градови, која беше донесена од вториот највисок судски орган на ЕУ, а која беше обжалена од Германија, Унгарија и Европската комисија, Ројтерс извештаи.
Целиот случај се врти околу одлуката на Комисијата, по скандалот „дизел гејт“ на Фолксваген од 2015 година.
Потоа беше одлучено да се воведат тестирање на реалните емисии на издувни гасови додека се вози за да се надополнат претходните лабораториски процедури и да се постават ограничувања за емисиите на азотен оксид (NOx) за патнички и лесни комерцијални возила.
Градовите, кои инаку се борат со загадувањето, се пожалија дека границите се повисоки од оние со стандардите Еуро 6.
Сегашниот еко-стандард важи за мали возила регистрирани од 2015 година. Како таква, тврдат тие, повисоката граница за емисија на издувни гасови ја поткопува нивната способност за регулирање на циркулацијата на возилата, односно забраната за влез во строгиот центар, со цел да се намали загадувањето на воздухот во градовите.
Судот на правдата ја поништи пресудата со образложение дека директивата на Комисијата се однесува само на регистрација и продажба на возила, а не на нивниот сообраќај по патишта или градови.
Судот исто така нагласи дека сообраќајот на автомобилите Еуро 6 со високи вредности на NOx не смее да се ограничува, а во судската одлука се додава дека градовите сепак можат да го ограничат сообраќајот на возила на други начини, со цел да се заштити животната средина, без да се прекршуваат законите на ЕУ.